Eesti Hotellide ja Restoranide Liit

Hotelli- ja restoranimajandusega tegelevate füüsiliste ja juriidiliste isikute ühiskondlik, vabatahtlik, demokraatlikel põhimõtetel tegutsev tööandjate esindusorganisatsioon.

Liidu põhisuunad Põhikiri

EHRL liikmed

Eesti Hotellide ja Restoranide Liitu kuuluvad kõik peamised turutegijad, liikmeskonna moodustavad 198 liiget.

Loe edasi

Tärnisüsteem

Alates 2010.a. algusest on Euroopas käivitatud Hotelstars Union, mille eesmärgiks on luua Euroopa ühine tärnisüsteem, et aidata klientidel paremini orienteeruda ning ootuspärast kvaliteeti hotellides saada.

Tärnisüsteem
Blogi

Pressiteade: Tallinna hinnatase on Helsingi omast tunduvalt madalam

24. juuni 2019

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Eesti Konjunktuuriinstituut
Eesti Hotellide ja Restoranide Liit

  1. juuni 2019


Tallinna hinnatase on Helsingi omast tunduvalt madalam

Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) direktori Marje Josingu sõnul vaadatakse hindu tavapäraselt siseriikliku inflatsiooni ja kohalike elanike ostuvõime võtmes. Lisaks sellele on aga oluline ka riikidevaheline hinnatasemete võrdlus. Eurostati andmetel oli Eesti keskmine hinnatase 2018. aastal 20% madalam ja Soome hinnatase 23% kõrgem Euroopa Liidu keskmisest. Ka EKI selle aasta juunis läbi viidud hinnavaatlus kinnitas, et teenused ja suurem osa kaupu on Tallinnas soodsamad kui need olid samal ajal Helsingis.


Konjunktuuriinstituut võrdles kahes linnas toidukaupade, alkohoolsete ja mittealkohoolsete jookide ning erinevate teenuste hindasid. Uuringust tuli välja, et enamike kaupade ja kõikide teenuste hinnad on Tallinnas soodsamad kui Helsingis.

Jookide hinnad on Helsingis keskmiselt 26-151% kallimad. Joogivesi Evian (0,5l)  on 151%, Coca Cola (0,5l) 148%, õlu Heineken 78% ja A Le Coq Premium 43% kallim. Soodsamad on Helsingis kohv ja tee (1 kg jahvatatud kohvi hind on Helsingis 8,96 eurot ja Tallinnas 9,18 eurot).

Piima- ja lihatooted on Helsingis kuni 135% kallimad. Kõige suurem vahe on kanafilee hinnas, 1 kg filee hind Tallinnas on 5,10 ja Helsingis 12,01 eurot. Täispiim on Helsingis 19% kallim, maitsestamata jogurt 46% ja juust Edam 18% kallim.

Puu- ja köögiviljad on samamoodi Tallinnas soodsamad. Banaani kilo maksis Tallinnas 1,08 eurot ja Soomes 1,40 eurot.

Teenuste hindade osas olid vahed samuti suured. Üks öö majutust võrreldavas hotellis maksab Eestis keskmiselt 129 eurot, Helsingis 173 eurot, olles 34% kallim. Ka kohvikud on jätkuvalt Tallinnas soodsamad. Pasta Bolognese hind Tallinna Vapianos on 8,50 eurot, Helsingis 14,90 eurot, olles 75% kallim. Tass Cappuccinot maksab Helsingis 30% rohkem. Üsna suur hindade vahe on juuksuri- ja hambaarsti teenustel. Meeste juukselõikus on Helsingis 86% kallim ja hambaarsti külastus 131% kallim.

Marje Josing ütles: „Hea hinnatase on üks tegureid, mis soodustab turismi. Eestis on hinnad aastatega tõusnud, kuid siiski oluliselt odavamad kui meie põhjanaabrite juures. Helsingi on Tallinnale lähim suurlinn. Meie inimesed käivad palju Soomes ja Soome turistid Eestis. Tarbijal on hea teada, kus on soodne oste sooritada. Ka ettevõtjatel on kasulik omada infot naaberriigi hindade kohta, et olla konkurentsivõimeline. Hinnad on tarbijate jaoks olulised ja põhjamaade turistide jaoks on Eesti hinnatase soodne.“

Kaubanduskoja peadirektori Mait Paltsi sõnutsi näitavad kogutud võrdlusandmed ilmekalt, kui oluline on tugineda faktidele ning lükata ümber Soome meedias levima hakanud valed väited. Sellise valeinfo levitamine võib olla üks põhjustest, miks Soome turistide huvi Eesti külastamise ning kaupade ostmise vastu on vähenenud. „Meie ettevõtted pakuvad kvaliteetseid teenuseid ja kaupu ja seda mõistlike hindadega. Turistid on meile väga teretulnud,“ rääkis Palts. „Seda, kas keegi on tegelenud tahtlikult täna ümberlükatud müüdi levitamisega, saavad uurida vajadusel teised, kuid laiemalt vaadates näitab see, kui oluline on tegeleda ise enda riigi mainekujundusega, mitte lasta seda teha teistel. Sellesse tuleb panustada nii poliitikutel, ametnikel, ettevõtjatel, kui kõigil teistelgi, kes vastavaid võimalusi omavad,“ lisas Palts.

„Lisaks kättesaadavatele hindadele pakuvad Tallinna hotellid ja restoranid jätkuvalt head teenindust, mis loob meie riiki külastatavale turistidele positiivse külastuskogemuse. Hea kogemuse ning korduvklientide arvu kasvatamise eest seisavad kõik turismisektoriga seotud ettevõtted,“ selgitas uuringu tellija, Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu tegevjuht Maarika Liivamägi.

Lisamaterjal: pressikohtumise esitlus

 

This website uses cookies. If you’re comfortable with this, just continue using the site as normal.Read more Accept