Eesti Hotellide ja Restoranide Liit on suurim külalislahkuse valdkonnas tegutsev erialane ettevõtjate liit.

Seisame selle eest, et ettevõtluskeskkond käiks ajaga kaasas ka meie äride poolt vaadatuna, et meie liikmed oleksid hästi informeeritud valkonda puudutavatest õigusnormidest ja inimesed, kes meie ärides töötavad, oleksid hoitud ja hinnatud ning saaksid oma oskusi ja teadmisi pidevalt edasi arendada.

Head liidu liikmed – restoranide, kohvikute, baaride, söögikohtade juhid ja omanikud!

 

 

Riigi epidemioloogiline olukord on viimastel nädalatel ülimalt murettekitav. Sellekohaseid sõnumeid kuuleme ja loeme meediast. Mitmed suurriigid on taas kehtestanud või kehtestamas ülimalt rangeid piiranguid, mille raskuskese on kõikide ühiskonnagruppide vastutuse võtmises.

 

Kutsume kõiki söögikohtade ja hotellide omanikke, juhte ja teenindajaid üles vastutustundlikule käitumisele – hoidma distantsi, pesema käsi ja kandma maske.

Samuti on kohustus avalikus söögikohas maski kanda ka külastajatel ning teenindajail on õigus sellele külastaja tähelepanu juhtida. Külastaja eemaldab maski ainult söömise-joomise ajaks.

Praegu on just see aeg, kus saame sektorina üheskoos ja koostöös üles näidata vastutustundliku käitumise eeskuju, mis annab kindlust meie töötajatele ja meie külastajatele.

 

Puhtuse ja tervise turvalisuse tema jääb meiega pikemaks ajaks ning sellest hakkavad lähtuma ka tulevikus siia reisivate külastajate ootused. Selleks oleme koondanud ka vastavasisulised materjalid tegevusjuhiste näol: COVID-19 erileht – Eesti Hotellide ja Restoranide Liit (ehrl.ee)

 

Paraku on suurenenud ka EHRL-i saabunud signaalide ja pöördumiste hulk, kus kliendid mainivad oma ootust teenindussektori vastutustundlikule käitumisele ja turvatunde tekitamisele. Kriitikat pälvivad söögikohad, kus teenindajad ei kanna maski/visiiri.

 

Kutsume teid üles EHRLi poolt juba aprillis – mais ja koostatud tegevusjuhendites kirja pandud meetmeid oma igapäevastesse protsessidesse integreerima. Oleme hoidnud kõik tegevusjuhised ajakohastena just sellel eesmärgil, et iga hetk oleks võimalik materjalidest saada tuge. Samas on just see, kuidas reaalselt hotellis või restoranis teenindusprotsessis käitutakse ja millist kommunikatsiooni edastatakse puhtuse ja turvalisuse osas kriitilise tähtsusega meie külalistele ja klientidele.

 

Siinkohal jagame teiega Tööandjate keskliidu ja Terviseameti poolt korraldatud webinari kokkuvõtet.

Terviseamet – epidemioloogiline olukord Eestis ja meie ümber (employers.ee)

 

Loodame teie vastutustundlikule ja eeskujulikule käitumisele, et külastajad tunneksid end söögikohtades turvaliselt ning kaitstud oleks nii töötajate kui ka külastajate tervis.

 

EHRL-i projekti „PUHTUS“ meeskond

Maarika Honkonen

Anete Vedder

Ain Hinsberg

Kaja Saar